Foto: TONS
Više od 6.400 kineskih turista prošle godine posetilo je Novi Sad, a čini se da će ove godine brojka biti veća jer je nakon pandemije koronavirusa broj kineskih putnika namernika sve više u našoj zemlji.
To dokazuje i nedavni dolazak kineskih turoperatora u Srbiju koji su se upoznavali sa istorijom, tradicijom i lepotama naše države, a tim povodom oni su posetili Srpsku Atinu, ali i Frušku goru.
Iz Turističke organizacije grada Novog Sada kažu da su kineski turisti primetniji u statistici od 2018. godine. Tek sledeće godine broj dolazaka gostiju iz Kine iznosio je 10.265, čime su zauzeli drugo mesto odmah iza zemalja regiona (Hrvatska, BiH, Slovenija). Iste godine Kinezi su ostvarili 16.467 noćenja.
– U prvim godinama nakon pandemije gotovo da ih uopšte nije ni bilo, sve do prošle godine kada su se opet našli u top 10 zemalja – kažu za „Dnevnik” iz TONS-a. – Prošle godine zabeležili smo 6.469 dolazaka i 14.816 noćenja. Nacionalni avio prevoznik Er Srbija od decembra 2022. godine obnovio je direktnu avio liniju Beograd-Tijenđin. Posete velikih turoperatora iz Kine ohrabruju buduće masovnije posete kineskih agencijskih grupa, na koje smo navikli pre pandemije.
Da je Novi Sad jedna od atraktivnijih destinacija koje posećuju kineski turisti, kazuje i činjenica da je naš grad gotovo uvek u ponudama njihovih agencija u programima obilazaka destinacija u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Albaniji. Grupne posete u organizaciji turističkih agencija iz Kine i njihovih lokalnih partnera uglavnom su u aprilu, maju, junu, septembru i oktobru.
– Kinezi u Novom Sadu i okolini najčešće obilaze centar grada, Petrovaradinsku tvrđavu i Sremske Karlovce uz degustaciju vina – navode iz TONS-a. – Na balkanskim turama stariji vole tematiku socijalističke Jugoslavije i Tita, a mlađi neretko organizuju aktivan odmor što podrazumeva pešačenje (hajking), kanuing, plovidbe Dunavom i radionice spremanja hrane.
Vodeći kineski turoperatori već su u više navrata dolazili u Novi Sad na studijske posete Turističke organizacije Srbije, a TONS je prošle godine ugostio dve vodeće kineske turističke korporacije – „Caissa Group” i „U-tour Group”.
– Turistička agencija „ Caissa Group“ u svojim programima pokriva preko 100 država sveta sa više od 8.000 turističkih proizvoda, a opslužuje klijente u preko 40 podružnica u Kini, dok druga kompanija radi sa klijentima putem mreže od približno 2.000 agenata, kao i 50 podružnica u najmnogoljudnijoj zemlji – naglasili su iz TONS-a.
DNEVNIK