FOTO @milandjuric_gradonacelnik instagram

Sa tri nova mosta potpuno se menja život u Novom Sadu. Najveći most na Dunavu na Tekijama u Petrovaradinu biće dug oko 1,7 kilometara.

– To je veza između Kaća i Petrovaradina, a deo je Fruškogorskog koridora, odnosno modernog puta od Novog Sada do Rume i ti radovi su uveliko u toku. Istovremeno gradi se i most u nastavku Bulevara Evrope koji će biti još jedna veza na Fruškogorski koridor. U Novom Sadu trenutno postoje tri mosta koja se koriste za automobile, a Novi Sad će dobiti još tri mosta od kojih jedan, pešačko-biciklistički. To će potpuno pomeniti život ljudi u Novom Sadu jer će sav tranzitni saobraćaj biti usmeren van grada i što je još važnije postojeći mostovi biće rasterećeniji, a u samom gradu biće manje saobraćaja. Novi Sad nikada u istoriji nije gradio tri mosta i na to sam kao gradonačelnik ponosan. Gde god se osvrnete su kranovi i radovi, i tu se vide kako se razvija naš grad – rekao je za „Dnevnik” gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić.

Novi Sad se razvija na sve strane. Koliko Novi Sad ulaže u Mišeluk i da li će on infrastrukturno moći da odgovori sve većem broju stanovnika i njihovim potrebama?

– To je politika koju sam nasledio od mog prethodnika Miloša Vučevića, da razvijamo grad na sve stane. Izgradnja saobraćajnih površina sa pratećom infrastrukturom na lokalitetu Mišeluk 3 u Petrovaradinu koja napreduje zadovoljavajućom brzinom počela je u febraru prošle godine, plan za završetak je avgust. Nepunih milijardu dinara smo iz gradskog budžeta izdvojili za realizaciju ovog projekta, tačnije 972,5 miliona dinara. Ovaj projekat podrazumeva izgradnju saobraćajnih površina sa pratećom infrastrukturom i to izgradnju vodovodne i kanalizacione mreže, atmosferske kanalizacije, javnog osvetljenja, saobraćajnih površina, pešačkih i biciklističkih staza i parking mesta. Biće izgrađeno 65 parking mesta, dok će javnu rasvetu činiti novih 196 stubova javne rasvete.

Novosađani sa nestrpljenjem očekuju početak radova na izgradnji pešačko-biciklističkog mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa. Dokle se stiglo u realizaciji tog projekta?

– I ja to jedva čekam, i ako se bude nastavila dosadašnja dinamika trebalo bi na leto da počnu pripremni radovi. Grad Novi Sad je podneo inicijativu Vladi Srbije da se i ovaj projekat proglasi projektom od posebnog značaja za Republiku Srbiju. Čim dobijemo odgovor, obavestićemo o tome javnost. To bi imalo višestruki značaj za ovaj strateški investicioni projekat. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nakon potpisanog Memoranduma o razumevanju sa kineskom kompanijom „Shina Shandong International”, uskoro očekuje i potpisivanje Komercijalnog ugovora za izgradnju pešačko-biciklističkog mosta. Ugovor će, pored izgradnje, podrazumevati i izradu preostalog dela tehničke dokumentacije – Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje.

Na Mišeluku 3 će, nakon izvedenih radova, biće postavljena saobraćajna signalizacija, kao i urbani mobilijar – klupe, korpe za otpatke i držači za bicikle. Važno nam je i što će ovaj lokalitet biti oplemenjen sadnjom drveća i žbunja, kao i travnjaka. Ovim radovima faktički rešavamo dalji razvoj ovog naselja koje će u perspektivi verujem biti jedno od najlepših naselja u našem Gradu.

Šta će izgradnjom mosta dobiti pasionirani ljubitelji biciklizma kojih je sve više u našem gradu?

– Dobiće novu neprekidnu pešačko-biciklističku stazu od Univerzitetskog kampusa do Preradovićeve ulice u Petrovaradinu i Gornjeg platoa Petrovaradinske tvrđave. Sa novosadske strane, biciklistima će biti omogućen pristup sa međunarodne „Euro Velo 6” rute, koja se proteže uz Dunav, duž Beogradskog i Sunčanog keja, a koja je jako popularna kod cikloturista, i zbog koje se oni zadržavaju u Novom Sadu. Ceo taj deo oko mosta će izgledati potpuno drugačije. Radovi će podrazumevati izgradnju pristupnih rampi za most i uređenje partera na novosadskoj strani, ali i rekonstrukciju ulice Kamenički put izgradnju pristupnih rampi za most sa uređenjem partera na bedemu duž Kameničkog puta. Biće izgrađene nove grane tunela i tunelskog okna za smeštanje dva panoramska lifta i stepeništa, uređen izlaz na Tvrđavu i mesto nekadašnje stražare, ali i rekonstruisane saobraćajnice i pristup tunelu kod „Lovotursa”.

Sportski kompleks u Futogu na 5.000 kvadrata

Iako je tek proleće, zbog visokih temperatura nekako imamo utisak da leto samo što nije stiglo. Da li će Futožani prvi put u svom naselju moći da se kupaju u bazenima?

– Ja se iskreno nadam da hoće. Radove na izgradnji Sportskog kompleksa u Futogu započeli smo u martu 2022. godine i plan je da budu završeni u maju ove godine. Vrednost cele investicije je 1,7 milijardi dinara. Ceo objekat se prostire na preko 5.000 metara kvadratnih, i sadrži olimpijski bazen i dečiji bazen, kao i popularni bazen „brčkavac” za one najmlađe. U dvorištu objekta su otvoreni sportski tereni: po dva košarkaška, odbojkaška i teniska terena, zatim dečija igrališta i teretane na otvorenom. Izgrađena je i kompletna prateća infrastruktura neophodna za funkcionisanje samog objekta, od vodovodne i kanalizacione mreže, saobraćajnica, pešačkih staza, do parkinga za automobile i autobuse i javnog osvetljenja. Radovi na izgradnji Sportskog komleksa su u završnoj fazi. Procena stručnog nadzora Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije jeste da je završetak svih aktivnosti realno očekivati do kraja maja ove godine.

POLITIKA